رادیو مژده

 

 

پخش زنده

 

رادیو مژده

 

رادیو مژده

 

 

پخش زنده

map

map

خواهران عزیزم، امیدوارم که در مسیح قوی‌دل باشید و با امیدی که هر روز از خداوند به‌وسیلۀ خواندن کلامش، یعنی کتاب‌مقدس و تعمق در آن و دعا کردن به‌وجود می‌آید، زندگی کنید.

چند روز پیش داشتم فکر می‌کردم که چقدر زندگی کردن در دنیا سخت‌تر شده! خودخواهی و بی‌محبتی غوغا می‌کند، امانت و وفاداری دیگر مفهومش را از دست داده، مونس و رفیق خوب و قابل اعتماد، نایاب شده و دوستی‌های واقعی که نشانه‌اش صداقت و راستی و وفاداری و بخشش دوجانبه است، کمتر دیده می‌شود. خانواده‌ها متأسفانه در حال از هم پاشیده شدن هستند و آمار طلاق بسیار بالا رفته است. بعضی از جوانان عزیز، متأسفانه هر روزه دارند به راههای گناه‌آلودِ این دنیا کشیده می‌شوند، از جمله اعتیاد، روابط جنسی خارج از ازدواج، حتی تن‌فروشی و فحشا. البته بعضی وقتها ممکن است شخص به‌خاطر پیدا نکردن کار و برای رفع احتیاجات روزانۀ خود و خانواده‌اش و یا حتی به علت طرد شدن از خانواده، به تن‌فروشی و فحشا کشیده بشود. همینطور به‌خاطر وضع بد اقتصادی، آمار بیکاری خیلی زیادتر شده و پیدا کردن کار و شغل مناسب و خوب بسیار سخت است. رسیدن به هدفهای خوب و قشنگ زندگی مثل ازدواج و تشکیل خانواده، شبیه طی کردن هفت‌ خوان رستم شده و همچنین، وجود بی‌عدالتی و بی‌انصافی نسبت به انسانهایی که خدا خلق کرده و برای آنها ارزش بسیار قائل است و دوستشان دارد، همه و همه می‌توانند عواملی باشند که ما را دلسرد و ناامید کنند و باعث بشوند تا ما زندگی‏‏مان را با ناراحتی و دل‌شکستگی و نگرانی و ترس از آینده سپری کنیم.

من بعضی از این آیات امیدبخش و تسلی‌دهنده را که وعده‌های خدا هستند، برایتان از کتاب‌مقدس گلچین کرده‌ام که در طول دو درس با شما در میان خواهم گذاشت. امیدوارم و دعا می‌کنم که خدا دل شکستۀ شما خواهران عزیز را، از طریق کلامش شفا بدهد و هر نوع ناامیدی و دلسردی را از شما دور کند و به شما تسلی و امید ببخشد. همینطور او تشویقتان ‌کند که نگران هیچ‌چیز نباشید، بلکه در او بمانید، استراحت کنید تا روح و روانتان آرامی بگیرد. شما را تشویق می‌کنم که جای این آیات را یادداشت کنید و هر روزه آنها را نه تنها بخوانید، بلکه در آنها تعمق کنید و منتظر انجام وعده‌های خدا در زندگی‌تان باشید. به خداوند اعتماد کنید و در آغوش پر از محبت و امن او پناه بگیرید. بعضی از وعده‌‌ها و قول‌های امید‌بخش و تسلی‌دهندۀ خدا در کتاب‌مقدس از این قرارند:

خداوند به شکسته‌دلان نزدیک است

"خداوند نزدیک شکسته‌‌دلان است و کوفته‌ شدگانِ در روح را نجات می‌بخشد." (مزمور ۳۴، آیۀ ۱۸)

خدا در همه جا با ما است

"قوی و دلیر باش. مترس و هراسان مباش، زیرا هر جا که بروی، یَهُوَه خدايت با تو خواهد بود." (یوشع فصل اول، آیۀ ۹)

خداوند شفا دهندۀ دل‌شکستگان است

"او دل‌شکستگان را شفا می‌بخشد و زخمهای ايشان را می‌بندد." (مزمور ۱۴۷، آیۀ ۳)

ما متعلق به خداوند یا مال او هستیم

"مترس زیرا که من تو را فدیه دادم و تو را به اسمت خواندم پس تو از آن من هستی." (اشعیا نبی، فصل چهل و سه، آیۀ ۱). خوب است اینجا اشاره بکنم که هر کسی که ایماندارِ واقعی مسیحی است، به‌خاطر ایمان به مسیح خداوند که مظهر خداست، و قبول بهايی که او با خون و مرگش بر صلیب برای آمرزش گناهان ما پرداخت کرد، و قبولِ قیام و زنده شدن مسیح از مردگان در روز سوم که برای عادل‌شمردگی ما صورت گرفت، حتماً نجات می‌يابد و از اسارت گناه و شیطان آزاد شده و متعلق به خدا می‌شود.

خداوند آرامش خود را به ما می‌دهد

"برای شما آرامش به‌جا می‌گذارم؛ آرامش خود را به شما می‌دهم. آنچه من به شما می‌دهم، نه چنان است که جهان به شما می‌دهد. دل شما مضطرب و هراسان نباشد." (انجیل یوحنا، فصل ۱۴، آیۀ ۲۷)

در مسیح که ما را نیرو می‌بخشد، قوت هر چیز را داریم

"قدرت هر چیز را دارم در او که مرا نیرو می‌بخشد." (فیلیپیان، فصل ۴، آیۀ ۱۳)

خداوند با ما است و ما را تسلی می‌دهد، پس از بدی نخواهیم ترسید

"حتی اگر از تاریکترین وادی نیز بگذرم، از بدی نخواهم ترسید، زیرا تو با منی؛ عصا و چوبدستی تو قوت قلبم می‌بخشند." (مزمور ۲۳، آیۀ ۴)

خدا پناهگاه و قوتِ ما و مددکاری است که در سختیها و تنگیها فوراً یافت می‌شود

"خدا پناه و قوت ماست، و یاوری که در تنگیها فوراً یافت می‌شود. پس نخواهیم ترسید، اگرچه زمین متحرک شود، و کوهها به قعر دریا فرو افتند؛ اگرچه آبهایش بخروشند و به جوشش درآیند و کوهها از تلاطم آن به لرزه افتند." (مزمور ۴۶، آیات ۱ تا ۳)

خدا در مسیح پدر ما است

"چرا که شما روح بندگی را نیافته‌اید تا باز ترسان باشید، بلکه روح پسرخواندگی را یافته‌اید که به‌واسطۀ آن ندا درمی‌دهیم: اَبّا، پدر." (رومیان، فصل هشتم، آیۀ ۱۵). اشارۀ ديگری بکنم که کلام خدا اینجا با ایماندارانِ واقعی مسیحی صحبت می‌کند، یعنی هر کسی که از گناه توبه کرده و به مظهر خدا، عیسی مسیح، ایمان آورده باشد و قبول کرده باشد که عیسی مسیح جریمۀ گناهانش را بر صلیب با خون و مرگ خود پرداخته و سه روز بعد از مرگ، از مردگان قیام کرده و زنده است. این شخص از لحاظ  روحانی تولد دوباره پیدا کرده و فرزند خداست و روح خدا در او ساکن می‌باشد و این روح، یعنی روح‌القدس، نه تنها او را از بردگی گناه آزاد می‌سازد، بلکه از اسارت ترس از مجازات الهی نیز آزاد می‌کند. خدا را شکر.

چون فرزندان خدا هستیم، وارث تمام برکات روحانی هم هستیم

"پس چون پسرانید، خدا روح پسر خود را در دلهای ما فرستاده است که ندا در می‌دهد اَبّا، پدر. بدین‌سان، دیگر غلام نیستی، بلکه پسری؛ و چون پسری، خدا تو را وارث نیز گردانیده است." (غلاطیان، فصل ۴، آیات ۶ و ۷)

خواهر عزیزم، داریم کم کم به پایان این درس "زن ایمان" می‌رسیم. اگر شما نیز دلت شکسته  و در ناراحتی و ناامیدی به‌سر می‌بری و به‌خاطر اوضاع و احوال زندگی در چالشهای مختلف هستی و با مشکلات گوناگون دست و پنجه نرم می‌کنی، و ترس و نگرانی از آینده به تو حمله کرده و آرامش نداری، بیا همین الآن قبل از اینکه با شما خداحافظی بکنم، با هم دعا کنیم:

"ای خدای محبت، ممنونم که به‌خاطر ایمان به عیسی مسیح پدر من شده‌ای و من دخترت هستم و چون دخترت شده‌ام، روح‌القدس را دارم. پس من دیگر بردۀ گناه و ترس نیستم، بلکه همانطور که کلامت فرموده، من وارث تمام برکات روحانی‌ات شده‌ام. پدر شکرت می‌کنم و از تو ممنونم که نزدیک دلِ شکستۀ من هستی و می‌خواهی به من امید و تسلی ببخشی و دل زخم‌دار و رنجور مرا شفا بدهی. خواهش می‌کنم کمکم کن و مرا برهان و همینطور، دل شکستۀ مرا شفا بده. ای خداوند، طوفانهای زندگی به من حمله کرده‌اند، کمکم کن که پایدار بمانم و در این شرایط سخت به من تسلی و قوت قلب بده. ایمانم را زیاد کن که نترسم و شجاع و قوی باشم و همینطور آرامش خودت را، ای عیسی مسیح، به من ببخش که بتوانم حتی در این شرایط و اوضاع بد به تو اعتماد کنم و در تو آرامی بیابم و استراحت کنم. مرا رهایی و برکت بده. همۀ اینها را در نام عیسی مسیح می‌طلبم. آمین."

عزیزان، لطفاً قسمت دوم این درس را نيز مطالعه کنيد. فیض خداوند با همۀ شما باشد.

بالای صفحه