رادیو مژده

 

 

پخش زنده

 

رادیو مژده

 

رادیو مژده

 

 

پخش زنده

map

map

خداوندا، راههای خویش را بر من بنما، و طریقهای خود را به من بیاموز!" (کتاب‌مقدس، مزمور ۲۵:‏۴).

می‌بینیم که داوود نبی، نویسندۀ این مزمور، در دعایی کوتاه، ولی با قوّت، دو چیز را در مورد خدا قبول دارد و از او می‌طلبد. اول اینکه، خدا برای زندگی کردن او راهها و روشهایی دارد که می‌خواهد به داوود بنمایاند.

او قبول کرده که خدا راه و برنامۀ خاصی در مورد زندگی‌اش دارد، پس لازم است که بداند این راه و برنامه چیست. همچنین، داوود درک کرده و فهمیده که خدا نه‌فقط به بزرگترین تصمیماتی که او در زندگی بایستی بگیرد، علاقمند است و اهمیت می‌دهد، بلکه به کوچکترین تصمیمات و جزئیات زندگی‌اش نیز توجه دارد.

دومین چیزی که داوود در دعایی که در این مزمور در مورد خدا قبول دارد و از او می‌طلبد، این است که خدا نه‌فقط برای طرز زندگی کردنِ او راهها و روشهایی دارد که می‌خواهد او در آنها قدم بردارد، بلکه مایل است و می‌خواهد طریقهایی را که برای داوود در نظر گرفته، به او بیاموزد و تعلیم بدهد. خیلی وقتها، آرزوی ما این است که تمام اطلاعاتی را که خدا در مورد ما و زندگی‌مان دارد، بدانیم. ما می‌خواهیم بدانیم در آینده چه چیزی در انتظار ما است و تکلیف آینده‌مان چه می‌شود. همینطور، می‌خواهیم بدانیم که افکار و تصمیمات و عملکردهای الآن ما چه تأثیری روی زندگی خودمان و خانواده‌مان می‌توانند بگذارند. ما چه بکنیم و چه نکنیم؟ قدمهایی را که در رابطه با این موقعیت و آن وضعیت خاص بایستی برداریم، چه هستند؟ اگرچه خدا بر طبق کتاب‌مقدس که کلامش هست، هیچ‌گاه وعده نمی‌دهد که همۀ چیزهایی را که می‌داند، به ما نشان می‌دهد، ولی به ما وعده می‌دهد که با حکمت بی‌کران و نامحدودش ما را قدم به قدم رهبری و هدایت کند.

ما با جستجوی مشتاقانه برای انجام ارادۀ خدا، در هر تصمیمی که می‌خواهیم بگیریم و به هر راهی که مایلیم قدم بگذاریم، می‌توانیم به‌خاطر درک و بینش کاملی که او از شرایط و آینده دارد، از او بهره ببریم. البته، خدا اهداف و مقاصد و جنبه‌های تغییرناپذیر ارادۀ خودش را از طریق کتاب‌مقدس، کلامش، بر ما مکشوف می‌کند. هدایت خدا عمدتاً در کتاب‌مقدس یافت می‌شود. ما از طریق کتاب‌مقدس می‌توانیم به معرفتی عمیق دست یابیم. با مطالعه و آموختن و تعمق دائمی بر کلام خداست که می‌شود حکمت لازم را برای درکِ هدایت الهی برای زندگی به‌دست آورد.

خواهران عزیز مسیحی، برای هر تصمیمی که باید برای زندگی خود بگیرید، چه کوچک و چه بزرگ که باعث تغییر زندگی‌تان می‌شود، از خداوند حکمت و هدایت بطلبید. روزانه به‌طور مرتب وقتی را برای خداوند کنار بگذارید، در حضور خدا در دعا بمانید، و او را با شکرگزاری پرستش کنید. همینطور قلبتان را تفتیش کنید و گناهانتان را به خدا اعتراف نمایید و بخشش گناهانتان را از خدا دریافت کنید؛ این امر به‌خاطر ایمان به عیسی مسیح، مظهر خدا میسر می‌شود که خون ریخته‌شده‌اش بر صلیب کفاره گناهانِ من و شما شده است. فراموش نکنید که هر روز فصلی از کتاب‌مقدس را بخوانید و در آن تفکر و تعمق کنید تا بتوانید حکمتِ لازم را برای درکِ هدایت الهی به‌دست بیاورید تا برای زندگی‌تان مفید واقع شود.

بیایید با هم دعا کنیم: "ای خداوندِ عزیز و پُر از محبت و فیض، می‌دانم که در این دنیایی که زندگی می‌کنم، تو برای من راههایی را در نظر گرفته‌ای که عالی‌ترین است و می‌خواهی که من در آنها قدم بردارم تا خوشبخت و کامیاب باشم. پس، خواهش می‌کنم هر روز راههای خودت را به من نشان بده که در آن راهها بتوانم قدم بردارم. ای خداوند، به من فیض بده که هر روز کلامت را با تعمق بخوانم و درک کنم که طریقهای نیکوی تو برای زندگی من چه هستند. تا من هر جا که هستم و در هر موقعیتی که بسر می‌برم، چه در سختی‌ها و چالش‌ها و جفاها و چه در آسایش و خوشی‌ها، بتوانم تصمیمات خوب و درست و شایسته به‌عنوان یک مسیحی بگیرم و بر طبق کلامت زندگی کنم و زن ایمان بوده، شاهد خوبی برای تو و خانواده‌ام باشم. ای خداوند، خواهش می‌کنم به من صبر و ایمان و قوت و حکمت ببخش. کمکم کن که استقامت داشته باشم و نسبت به تو امین بمانم. همۀ اینها را در نام عیسی مسیح، منجی آسمانی‌ام، دعا می‌کنم. آمین!"

اگر شما عزیزی که صدای مرا می‌شنوی، هنوز با این خدای محبت و حکمت و قوت و آرامش آشنا نشده‌ای، لطفاً از طریق تلفن یا ایمیل با ما تماس بگیر. ما خوشحال می‌شویم از شما بشنویم و برای شما دعا کنیم و کمکتان کنیم تا با این خدای عالی، پُر از محبت و پاک و عادل، آشنا و متحد بشوید.

بالای صفحه